Άρθρα



Ημερομηνία: 16-09-2012 Προλάβετε την οστεοαρθρίτιδα

Προλάβετε την οστεοαρθρίτιδα

 

 

Μπορούμε να βοηθήσουμε τον οργανισμό μας απέναντι στην οστεοαρθρίτιδα με απλούς υγιεινούς τρόπους που βελτιώνουν την καθημερινότητά μας

 

Αδυνάτισμα

Τι μπορούν να κάνουν οι ασθενείς; Το πρώτο και κυριότερο, να χάσουν τα τυχόν περιττά κιλά που έχουν. Ακόμη και το 10%-15% του αρχικού σωματικού βάρους να χάσει κάποιος, η ανακούφιση για τις αρθρώσεις του θα είναι τεράστια, κατά τον δρα Γκλεν Τζόνσον, ο οποίος μίλησε τον περασμένο μήνα για την πρόληψη και τη θεραπεία της αρθρίτιδας στο ετήσιο συνέδριο της Εθνικής Εταιρείας Αθλητικών Προπονητών (NATA) των ΗΠΑ.

«Με τα κρούσματα παχυσαρκίας να αυξάνονται ασταμάτητα, βλέπουμε ολοένα περισσότερους ανθρώπους με οστεοαρθρίτιδα στα γόνατα, στους αστραγάλους, στα ισχία και στη σπονδυλική στήλη», είπε. «Η οστεοαρθρίτιδα οφείλεται στη φθορά των αρθρώσεων – και οι αρθρώσεις των παχύσαρκων ανθρώπων υφίστανται τεράστια φθορά».

Εξίσου σημαντικό είναι να συνδυάζεται η δίαιτα με ένα καλοσχεδιασμένο πρόγραμμα ασκήσεων, κατά τον δρα Στίβεν Μέσιερ, καθηγητή Επιστήμης της Ασκησης στο Πανεπιστήμιο Wake Forest.

Σε μελέτη με 450 άνδρες και γυναίκες με οστεοαρθρίτιδα γόνατος κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι καλύτερες ασκήσεις γι’ αυτήν είναι όσες ενδυναμώνουν τους τετρακέφαλους (είναι οι μύες στο πρόσθιο τμήμα των μηρών), όπως οι πιέσεις ποδιών και τα μίνι-βαθιά καθίσματα, καθώς και οι ασκήσεις κάμψης και έκτασης των γονάτων.

Για να κάνει ένας ασθενής αυτές τις ασκήσεις χρειάζεται αρκετές επισκέψεις στον φυσικοθεραπευτή ώστε να μάθει να τις εκτελεί καλά ενώ, αν του προκαλέσουν πόνο, πρέπει να τις σταματήσει αμέσως, τονίζει ο δρ Φέλσον.


Γυμναστική

Η χρήση των κατάλληλων υποδημάτων, με προσαρμογές στη σόλα και στην πτέρνα όταν είναι απαραίτητες, επίσης μπορεί να βοηθήσει τους ασθενείς με πόνους στα ισχία και στα γόνατα. Ενα πελματογράφημα μπορεί να είναι απαραίτητο, ώστε να δει ο ασθενής αν και τι είδους προσαρμογές χρειάζονται τα παπούτσια του, σύμφωνα με τους ειδικούς.

Οι ασθενείς πρέπει επίσης να γυμνάζονται. Μολονότι οι περισσότεροι ειδικοί συνιστούν σε όσους έχουν αρθρίτιδα να περπατούν όσο το δυνατόν περισσότερο σε επίπεδο έδαφος, ο δρ Τζόνσον συνιστά περισσότερο κολύμπι, χαλαρό ποδήλατο (σε ίσιο δρόμο ή στατικό) ή άσκηση σε ελλειπτικό ή κωπηλατικό μηχάνημα στο γυμναστήριο.

Οσοι πάντως προτιμούν τη βάδιση, πρέπει να φορούν ειδικά παπούτσια για τζόγκινγκ, σχεδιασμένα να απορροφούν τους κραδασμούς.

Η χρήση ειδικού νάρθηκα για το γόνατο επίσης μπορεί να βοηθήσει, αν και οι περισσότεροι ασθενείς είναι απρόθυμοι να φορούν νάρθηκα όλη την ώρα, κατά τον δρα Φέλσον.

 Πηγή: www.tanea.gr

« Επιστροφή


www.Antallaktikaonline.GR - Τα καλύτερα ανταλλακτικά για το αυτοκίνητό σας
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΝΕΩΝ "ΑΡΣΙΣ"
Πτολεμαίων 35 & Συγγρού, ΤΗΛ. 2310-526150
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ "ΔΕΝΤΡΟ ΖΩΗΣ"
Μαζί μπορούμε να αλλάξουμε τον κόσμο μας!
Θεατρικός Σύλλογος
Ένωση Δημοσιογράφων & Συγγραφέων Τουρισμού Ελλάδος
Προβάλλουμε τη φωτεινή πλευρά της Ελλάδας
Με όχημα τη μουσική!
ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
Υπέροχη Ελλάδα...
Copyright © 2017 Starwalkers