Τι μουσική θα ταίριαζε στην ποίηση του Κ.Π. Καβάφη και πώς αντηχεί ο ποιητικός του λόγος στις αισθήσεις ενός Έλληνα ή ξένου μουσικού; Στην υπαρξιακή του “Ιθάκη”, στο εμβληματικό “Περιμένοντας τους Βαρβάρους”, στο πιο μελαγχολικό “Θυμήσου, σώμα…” ή στα “Τείχη” του;
Η ποιητική αύρα του Καβάφη κατέλαβε για μία ολόκληρη εβδομάδα, από τις 28 Απριλίου έως τις 6 Μαΐου, την πόλη της Νέας Υόρκης στο πλαίσιο ενός φεστιβάλ του Ιδρύματος Ωνάση/Αρχείου Καβάφη που ανέδειξε τον επιδραστικό χαρακτήρα του και τον αντίκτυπο του έργου του σε παγκόσμια κλίμακα.
Εκδηλώσεις, αφιερώματα, συζητήσεις αλλά και στίχοι του ποιητή σε κτίρια και δρόμους διοχέτευσαν την ποιητική του ματιά στην πόλη και στους ανθρώπους
Η μεγάλη συναυλία «Περιμένοντας τους βαρβάρους» αποτέλεσε το αποκορύφωμα των φεστιβαλικών εκδηλώσεων. Στην εντυπωσιακή επισκοπική εκκλησία του Αγίου Θωμά στην 5η Λεωφόρο, οι Death of Classical διοργάνωσαν μια βραδιά με αναθέσεις σε Ελληνες και ξένους καλλιτέχνες νέων μουσικών έργων ή καινούργιων ενορχηστρώσεων. Το πρόγραμμα αρχίζει με τον σταρ Ρούφους Γουεϊνράιτ που τραγουδάει σε δική του σύνθεση «Chandelier (I went)», και ολοκληρώνεται με τη Λόρι Αντερσον. Η σπουδαία καλλιτέχνις, της οποίας ο χρόνος βαθαίνει την ευαισθησία και την εξυπνάδα, ερμηνεύει τη σύνθεσή της «Waiting for the Barbarians» καταφέρνοντας όχι μόνο να τραγουδήσει Καβάφη, αλλά να τον καταλάβει και να τον κάνει αληθινά δικό της, και σύγχρονο.
Το Αρχείο του ποιητή Κ. Καβάφη διαχειρίζεται το Ίδρυμα Ωνάση, το οποίο είχε και την ευθύνη αυτής της διοργάνωσης